Všeobecné funkcie výchovného poradcu pri poradenstve v osobnostnom vývine žiakov
-
Rozvíjať prosociálne správanie žiakov.
-
Poskytnúť poradenskú pomoc pri hľadaní zmyslu života, životnom plánovaní.
-
Rozvíjať sebahodnotenie žiakov, podporovať zdravé sebavedomie, korigovať komplexy menejcennosti.
-
Pomáhať prekonávať sociálnu izoláciu jednotlivcov.
-
Harmonizovať vzťahy medzi jednotlivcom a skupinou, riešiť interpersonálne problémy.
-
Stimulovať sociálnu integráciu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, zdravotným znevýhodnením, podpornými opatreniami, či žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia.
-
Spolupracovať pri riešení sociálno-patologických javov, (záškoláctvo, gamblerstvo, agresivita, šikanovanie), zapájať sa do prevencie.
-
Zlaďovať vzťahy medzi žiakmi a učiteľmi.
Výchovný poradca musí poznať a prakticky realizovať pedagogickú diagnostiku potrebnú pre vypracovávanie dotazníkov pre potreby školy aj centrá poradenstva, ovládať postupy individuálneho a skupinového poradenstva.
|
Posledná úprava Streda, 11 September 2024 14:58 |